Retourneren, Omruilen en Garantie
Retourneren
- Uw herroepingsrecht
a. Het herroepingsrecht schrijft voor, dat u 14 dagen bedenktijd heeft na ontvangst van uw goederen om uw aankoop zonder opgave van redenen te herroepen , en nogmaals 14 dagen om deze goederen na herroeping te retourneren.
Uiteraard zullen wij strikt aan deze regelgeving meewerken en u volledig in uw recht houden.
b. Bepaalde artikelen zijn uitgesloten van herroepingsrecht. Dit betreft:
- in het bijzonder artikelen van hygiënische aard. Denk hierbij aan (medische) artikelen als zoogcompressen, (wasbare) luiers en spenen, waarvan de (verzegelde) verpakking is geopend.
- Aankondiging van retour
Bij rechten horen ook plichten. Gelukkig vallen ze in dit geval mee. Wanneer u van uw herroepingsrecht gebruik wenst te maken, zult u ons dit binnen de bedenktijd moeten laten weten. Dit kan via een email aan [email protected] (zodat u voor uzelf ook een bewijs van herroeping achter de hand heeft), maar dit mag u ook telefonisch laten weten via 0642-638 771 . Mocht u eventuele vragen hebben, dan kunnen wij u via deze wegen ook even verder helpen.
Als laatste kunt u uw pakket ook gewoon retourneren met een begeleidend schrijven dat u het wilt retourneren. Omdat de aankondiging dan met uw retour mee komt, moet uw retour uiteraard wel binnen 30 dagen binnen zijn.
In ieder geval willen we te allen tijde van u weten voor welke order van de herroeping gebruik gemaakt wordt, door uw naam en het order- en/of factuurnummer bij de herroeping te vermelden.
- Retouradres
U kunt uw bestelling retourneren aan:
Schuring Webshops
Heemskerkstraat 13
2665 AJ, Bleiswijk
- Retourkosten en creditering
a. Wanneer u een deel van uw bestelling retourneert, retourneren wij de aanschafkosten voor dat gedeelte van de bestelling binnen 14 dagen na retourontvangst.
b. Wanneer u de gehele bestelling retourneert, inclusief alle geleverde toebehoren en – in redelijker wijze mogelijk – in de originele staat en originele verpakking, betalen wij u zoals wettelijk verplicht de aanschafkosten en verzendkosten behorend bij de aanschaf terug.
c. Wij behouden ons in beide gevallen het recht voor, om in geval van schade aan de geretourneerde artikelen een bedrag in mindering te brengen.
d. De verzendkosten voor het retourneren vallen voor uw eigen rekening. Wij zullen deze retourkosten dus niet vergoeden. Wij zullen enkel de verzendkosten crediteren zoals beschreven in lid b.
e. Wanneer wij een pakket geretourneerd krijgen vanaf een afhaallocatie, omdat u uw zending daar niet binnen de tijd (één week) heeft afgehaald, zullen wij slechts het bedrag van de producten retourneren. Wilt u uw producten alsnog hebben, zullen wij u de benodigde kosten voor een herzending in rekening brengen. Neemt u contact op vóór de creditering, zullen dit slechts de verzendkosten zijn, na de creditering zal uw hele order opnieuw geplaatst worden. - Reden van herroeping
U bent absoluut NIET verplicht een reden op te geven voor de herroeping van uw bestelling. Niettemin zouden wij een opgave van redenen zeer op prijs stellen, zodat wij in de toekomst onze bedrijfsvoering, en in het bijzonder onze service, hier op af kunnen stellen. - Blind retour wordt niet gehonoreerd
Wanneer wij een retourpakket in huis krijgen zonder vóóraankondiging en/of aankondiging via begeleidend schrijven dat het een retour (of omruil) betreft, zijn wij helaas genoodzaakt uw retour te behandelen als schenking. - Zakelijke orders
Ondanks dat het herroepingsrecht slechts geldt voor consumenten en niet voor bedrijven of instellingen, gaan wij van het standpunt uit dat achter ieder bedrijf mensen zitten. Om deze reden kunt u altijd contact met ons opnemen: uit coulance naar de mens achter het bedrijf zijn wij bereid voor (klein)zakelijke orders over oplossingen te onderhandelen. Let op: dit geldt maar in beperkte mate.
Omruilen
Als u artikelen in een verkeerde maat besteld heeft of om een andere reden om wilt ruilen, kunt u deze op sturen naar:
Schuring Webshops
Heemskerkstraat 13
2665 AJ, Bleiswijk
Om u het goede product te kunnen zenden, vermeld u op de pakbon of ander begeleidend schrijven voor welk product u de artikelen omgeruild zou willen zien, of tegen welk probleem u met de ontvangen producten aanloopt.
De retourkosten van een omruilzending zijn voor u, de herzending met het juiste product zijn voor ons (dit geldt eenmalig per geheel ordernummer)
Indien u verder nog vragen heeft, kunt u ook hierover altijd contact opnemen.
Garantie
Je hebt bij Pasgeboren.nl altijd minimaal de wettelijke garantie op de door jou bestelde producten.
Aanspraak maken op de garantie
Om aanspraak te maken op de garantie, dien je contact op te nemen met onze klantenservice via [email protected] of telefonisch via 0642-638 771. Onze klantenservice zal je voorzien van alle benodigde informatie en instructies. We verzoeken je geen product zomaar zonder melding retour te sturen.
Defect bij aankomst?
Als blijkt dat één van de door jou bestelde producten bij aankomst beschadigd of defect is, zal Pasgeboren deze producten kosteloos vervangen. We vragen je om een defect, beschadigd of verkeerd geleverd artikel vooraf - telefonisch of per mail - aan te melden bij ons, met uitleg en foto’s. Stuur dus geen producten retour zonder vooraf overleg met ons.
Laatste update: 21 oktober 2024
Hierna volgt de oude versie, geldig voor iedereen die t/m 20 oktober 2024, 23.59 uur een bestelling geplaatst heeft.
Retourneren
Het kan natuurlijk voorkomen dat je een bestelling wilt terug sturen. Wellicht bevalt het product toch niet, of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling niet wilt hebben. Geen probleem! Wat de reden ook is, je kunt altijd je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren.
Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Toch vragen we je om dit zo snel mogelijk te doen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief de verzendkosten gecrediteerd. Dus alleen de kosten voor het naar ons terug sturen zijn voor je eigen rekening. Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, moet je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en de originele verpakking naar ons terug sturen. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected]. Wij storten dan het orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding terug, op voorwaarde dat het product in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd zijn, of de verpakking meer beschadigd is dan nodig is, dan mogen we waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel daarom het product met zorg, en zorg ervoor dat deze bij het terugsturen goed verpakt is.
Zorg er altijd voor dat jouw gegevens (Naam + Ordernummer) duidelijk aanwezig zijn in het pakket. Anders kunnen we het retour niet in behandeling nemen.
Mag het terug?
Je kunt dus altijd het product terug sturen. In de volgende gevallen kunnen we echter het aankoopbedrag niet (volledig) crediteren:
- Artikelen die langer dan 14 dagen geleden door je ontvangen zijn.
- Hygiëne artikelen waarvan de verzegeling is verbroken. Deze kunnen in verband met hygiëne niet terug gestuurd worden. Dit zal per geval door onze klantenservice worden bepaald.
- Alleen ongebruikte en onbeschadigde artikelen kun je retourneren.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
Garantie
Je hebt bij Pasgeboren.nl altijd minimaal de wettelijke garantie op de door jou bestelde producten.
Aanspraak maken op de garantie
Om aanspraak te maken op de garantie, dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Onze klantenservice zal je voorzien van alle benodigde informatie en instructies. We verzoeken je geen product zomaar zonder melding retour te sturen.
Defect bij aankomst?
Als blijkt dat één van de door jou bestelde producten bij aankomst beschadigd of defect is, zal Pasgeboren deze producten kosteloos vervangen. We vragen je om een defect, beschadigd of verkeerd geleverd artikel vooraf - telefonisch of per mail - aan te melden bij ons, met uitleg en foto’s. Stuur dus geen producten retour zonder vooraf overleg met ons.